Penne se špenátem a rajčaty



Tohle jídlo patřilo k mým nejoblíbenějším. Bylo velice rychle připravené, zvládl by jej ukuchtit i naprostý začátečník a chuť byla vždy vynikající. Kdysi jsme s přítelem tento pokrm připravovali opravdu často. Ale tak nějak jsem na něj zapomněla. Možná protože původní recept byl s kuřecím vývarem a i masem. 
Po týdnu jsme se měli vidět a v onen den mi přítel volal, že dostal neuvěřitelnou chuť na moje penne těstoviny se špenátem. A najednou jsem si uvědomila, že mám veliké štěstí, že ho mám. Myslím přítele. Jsem hlava děravá a nebýt něj, jedla bych neustále jedno a totéž. Takže jsem mu nesmírně vděčná, že mi tohle mňamózní jídlo připomenul.

CO BUDETE POTŘEBOVAT?

bezvaječné těstoviny, nejlépe penne
jeden želatinový zeleninový bujón nebo vlastní vývar - já si je předpřipravuji a zamrazuji :)
špenát
cherry rajčátka
případně navíc sušená rajčata

česnek a olivový olej
sůl, pepř



1) Nejprve si dejte vařit do vroucí a osolené vody těstoviny.

2) Mezitím si oloupejte dva stroužky česneku. Na hlubší pánev si nalijte asi půl lžíce olivového oleje a vymačkejte do něj česnek.
3) Po chvilce přilijte vývar. Pokud nemáte předpřipravený vývar, zalijte sklenicí vody a přidejte svůj oblíbený zeleninový bujón.


4) Ták a teď se Vám budou vařit na jedné plotýnce těstoviny, na druhé vývar. Takže máte čas na to si nakrájet cherry rajčátka napůl. Opepřte si je a osol te a nechte je aspoň deset minut odstát. Budou mít tak mnohem lepší chuť. 




5) Vývar nechte redukovat, dokud nebudete mít na pánvi asi jen jeden centimetr. Poté do něj vložte pečlivě omytý baby špenát nebo klasický, který si natrháte na menší kousky.
Jakmile špenát zvadne, přidejte rajčátka (případně pár rajčat sušených). Až vám zvadnou i rajčata, přimíchejte ke směsi uvařené těstoviny a můžete podávat. :) 


Je to opravdu snadné a přitom tak chutné jídlo. :)
Přeji Vám dobrou chuť.

P.S.: Byli jste se podívat na náměstí Republiky na Krvavý koncert? 




5 komentářů

  1. Vypadá to skvěle :)
    Na "koncertu" jsem nebyla, ale slyšela jsem o tom docela dost :D Na jednu stranu souhlasím, na druhou ne :) Souhlasím s upírání si ryb a ty podmínky, ve kterých kapři jsou...na to se nedá koukat. Zabíjení přímo na ulicích... Pamatuju si, že když jsem byla malá, chodila jsem kolem s křečovitě zavřenýma očima a pak jsem vždycky padala na náledích. Na druhou stranu si nemyslím, že by ty krvavé písničky měly poslouchat malé děti.... :/ Ale nápad to je, alespoň se někdo něco snaží dělat :)

    OdpovědětVymazat
  2. Těstoviny, rajčata, špenát - boží kombinace. :3
    Na koncertu jsem nebyla, vůbec jsem nevěděla, že bude, nějak mi to ušlo. :/ Ale o den později jsem byla na protestu proti masakru kaprů.

    OdpovědětVymazat
  3. ja by som sa chcela spýtať, aké bujony sú vhodné, alebo recept ako si ich pripravuješ sama. ďakujem :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ve zdravé výživě - bio zeleninový bujon. :)
      Jinak používám odřezky z kořenové zeleniny, cibuli, česnek, a nožky od žampionů (hlavy použiju na přípravu jídla a nožičky bych vyhodila, takže je použiju na vývar)

      Vymazat

My Instagram