Fazolové brownies (muffiny)


Jsem milovnice sladkého. Odmalička jsem se ládovala buchtami, koláčky, čokoládou, všemi možnými tyčinkami a bonbóny. A tuhle závislost na sladkém mám pořád. Musím uznat, že od té doby, co jím vegansky, se mi chutě na nezdravé sladké (nebo jak to lépe nazvat) zmírnily a vystačila bych si i s ovocem. Jenže kamarádi masožrouti mě vždy ukecají, ať jim upeču nějaký dezert, který si sami zvolí, jen jej jednoduše udělám ve veganské formě. A zrovna tento týden mě ukecaly na fazolové brownies. Já v chutích tedy moc neexperimentuji a fazole na sladký způsob mě děsily a stále se k tomu nestavím zrovna jako k dezertu roku. :D Ale možná je to tím, že fazole nemusím ani na slaný způsob. (Za to čočkou bych se mohla ládovat pomalu denně...Ale o tom někdy příště.) Ale moje chutě jsou tu teď nepodstatné, protože chutě ostatních rozhodly o tom, že je to mňamka.
Jednoduše jsem chtěla říct, že jsem dezert vyzkoušela a všem hostům moc chutnal, až jsem byla mile překvapena... Polovina z nich ani netušila, z čeho jsem moučník vytvořila a nevěřila mi ani potom, co dojedla, že hlavní složkou byly fazole. :) Takže jsem z výsledku nadšená.

Ale tedy měly vadu na kráse a to, že jsem na ně málem zapomněla v troubě a kraje byly pěkně přičmoudlé. :D Ale jak říkali hosté, na chuti jim to neubralo. :)

CO BUDETE POTŘEBOVAT: 
2 hrnky už uvařených tmavých fazolí
250 g švestek
4 vrchovaté lžíce ořechového másla (jakýkoli druh, doporučuji domácí)

1/2 hrnku kakaa
špetka soli
balíček bio vanilkového cukru 
100 g kešu ořechů
jednu hořkou čokoládu
vodu dle potřeby, aby byla směs vláčná :)


1) Nejprve si rozmixujeme švestky s ořechovým máslem
2) Přidáme uvařené fazole (bez vody) ...dají se použít i naložené v plechovce, ale jednoduše jsem nenašla žádné, které by nebyly ve slaném nálevu, čehož jsem se bála. Takže jsem si fazole na 24h naložila do vody a poté si je uvařila.
3) Ke směsi přidáme kakao, vanilkový cukr, ořechy, které jsme si v hmoždíři trochu roztloukli 
a nakonec dle potřeby vodu, aby se dala směs promíchat lžící 
4) Formu na muffiny si vyložíme pečícím papírem a plníme tak, že hmotu pořádně splácneme, aby kraje trochu vyčnívaly a na každý muffin dám poté hořkou čokoládu, kterou jsem ještě navíc pocukrovala třtinovým cukrem
5) Pečeme na 180 stupňů asi 20-30 minut :)
6) Podávejte s kokosovou šlehačkou. 


Přeji Vám dobrou chuť. :)

0 komentářů:

Okomentovat

My Instagram